понеділок, 11 грудня 2017 р.

МОН: Венеційська комісія прийняла аргументи України


Міністерство освіти і науки України вважає висновок Венеційської комісії стосовно мовної статті закону «Про освіту» збалансованим та конструктивним, готове сприяти деталізації ст. 7 у законі «Про загальну середню освіту», а також погоджується з рекомендацією про видовження перехідного терміну для імплементації.
Про це йдеться у заяві МОН за результатами фінального засідання Венеційської комісії 8 грудня 2017 року.
«МОН вітає послідовну позицію Комісії щодо питання місця й ролі державної мови в освітньому процесі. Визначальна роль державної мови не може піддаватись сумнівам та повністю відповідає всім міжнародно-правовим інструментам міжнародних та регіональних організацій. Ми вдячні Венеціанській комісії за підтвердження цієї позиції», - наголошують у відомстві.
У Міносвіти також повідомляють, що найголовніша теза висновку Венеційської комісії полягає в тому, що стаття 7 є рамковою та підлягає подальшій деталізації, зокрема у законі «Про загальну середню освіту».
«Ми цілком згодні з цим твердженням. Спільно з національними громадами МОН працюватиме над подальшою розробкою різних підходів до навчання меншин, з урахуванням їхніх освітніх потреб. Основна ціль – забезпечити достатній рівень володіння як державною, так і рідною мовами. Ми також вдячні, що Комісія прийняла аргументацію української сторони щодо закидів, ніби мовна стаття закону «Про освіту» звужує права представників національних меншин», - наголошують у відомстві.
Зокрема,
комісія підкреслила, що питання змісту і обсягу прав відносяться виключно до компетенції Конституційного Суду України. Низка питань застосування мов має вирішуватись спеціальними законами.
«Отже, звинувачення з боку Угорщини не підтримані», - йдеться у повідомленні Міністерства освіти.
За інформацією відомства, одна з важливих рекомендацій Комісії – видовжити перехідний період для імплементації статті.
Наразі закон «Про освіту» вказує, що повноцінно в силу мовна стаття має вступити в 2020 році. Міністерство освіти і науки погоджується, що з педагогічної точки зору продовження перехідного періоду є обґрунтованим і повністю підтримає цю рекомендацію.
Комісія також підкреслила, що Україна має максимально широко використати можливості пункту 4 статті 7, що МОН і планує зробити.
«Україна вдячна Венеціанській комісії, що значна кількість зауважень української сторони були прийняті, а наш запит на підготовку аналізу українського законодавства на його відповідність існуючим міжнародно-правовим стандартам було опрацьовано у стислі терміни. Україна готова й надалі співпрацювати з відповідними експертними органами Ради Європи задля розвитку законодавчої бази в сфері забезпечення прав національних меншин. Крім того, Україна закликає партнерів-сусідів до конструктивного діалогу», - наголосили у Міністерстві освіти і науки України.

Немає коментарів:

Дописати коментар