МЕТОДИЧНА РОБОТА – один із важелів управління освітнім процесом, який спрямований на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки викладачів, майстрів в/н до пошукової діяльності, роботи в нових у мовах, а також є тією рушійною силою, яка потребує постійного оновлення знань педагогів, спонукає їх до самоосвіти і самовдосконалення.
Планування методичної роботи базується на основі діагностики, аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогічних працівників, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, індивідуальної траєкторії професійного зростання кожного педагога.
МОДЕЛЬ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ
МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
БЛОЧНО-МОДУЛЬНА МОДЕЛЬ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ОРДЕНА «ЗНАК ПОШАНИ» ВПУ №75
Модель методичної роботи в ордена "Знак Пошани" вищому професійному училищі №75
(над єдиною проблемною темою)
Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця приносила вчителю радість,
щоб повсякденне
проведення уроків не перетворилося в нудну, одноманітну
повинність,
ведіть кожного вчителя на щасливу стежину творчості
В.О.Сухомлинський
Концепція
методичної роботи
Методична робота здійснюється
згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про
професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», з Положенням про
методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі, Статутом
навчального закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти.
Методична робота — це система аналітичної,
організаційної, діагностичної, пошукової дослідницької, науково-практичної,
інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності
педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного
процесу.
Основні
принципи методичної роботи:
— демократизація та гуманізація
навчального процесу;
— цільовий підхід до організації
методичної роботи відповідно до програмних цілей професійно-технічного закладу
та напрямів його діяльності;
— організація роботи з педагогічними
кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної
компетентності;
— системність та систематичність;
— науковість;
— оперативність та мобільність;
— прогностичність та випереджувальний
характер;
— оптимальне поєднання індивідуальних і
колективних форм;
— пріоритет знань та моральних цінностей.
Мета і
основні принципи завдання методичної роботи
Метою методичної роботи є:
• оновлення змісту освіти;
• інформаційне та методичне забезпечення
навчально – виховного процесу;
• впровадження нових технологій,
форм і методів професійної підготовки учнів;
• вивчення та розповсюдження
передового педагогічного та виробничого досвіду.
Основними завданнями методичної роботи
є:
— організаційно-методичне забезпечення
програм розвитку ;
— удосконалення змісту, форм і
методів навчання та виховання учнівської молоді, забезпечення єдності,
органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки учнів і
слухачів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності,
ступеневого характеру професійно-технічної освіти;
— розвиток педагогічної та
професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури,
створення мотивації і умов для про-фесійного вдосконалення;
— інформаційне забезпечення
педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, інформування
про досягнення науки і техніки, передового педагогічного та виробничого
досвіду;
— організаційно-методична допомога у
розвитку педагогічної творчості, експериментально-дослідницькій роботі,
впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних
технологій ;
— створення комплексного мелодичного
забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних
посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
— забезпечення інтеграції
навчального процесу, науки і практики;
— підготовка до атестації
педагогічних працівників.
Методична робота організовується і проводиться
відповідно моделі системи та схеми структури.
Структура методичної
роботи складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів, які
відповідають цілям і завданням, що стоять перед професійно – технічним
навчальним закладом та втілюється у різних формах, методах і засобах.
Основною у виборі форм методичної роботи є різні методи діагностичного
вивчення рівня професійної компетентності педагогічних працівників.
Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення
єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань
організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної
діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду,
науково–технічної та педагогічної інформації.
Колективними формами методичної роботи: педагогічна рада, методичні
комісії, інструктивно – методичні наради, теоретичні та практичні семінари,
школи професійної майстерності, передового досвіду, засідання динамічної групи.
Головні функції діяльності методистів П(ПТ)ЗО
:
Ø аналіз
директивних документів, методичної літератури і сформованого досвіду
педагогічних працівників — викладачів, майстрів, керівників П(ПТ)ЗО;
Ø проведення
курсів, семінарів, педагогічних читань, конференцій;
Ø вивчення рівня
викладання предметів, здійснення виробничого навчання та навчальних досягнень
учнів П(ПТ)ЗО;
Ø керівництво
методичною роботою в навчальних закладах, в регіоні; вивчення і пропаганда
прогресивного досвіду викладачів, майстрів виробничого навчання;
Ø підготовка до
видання методичних рекомендацій;
Ø керівництво
пошуковою педагогічною діяльністю спільно з науковцями;
Ø участь в
організації та проведенні навчально-виховних заходів з учнями П(ПТ)ЗО;
аналіз
перспективних і річних планів роботи педагогічних працівників П(ПТ)ЗО,
методистів, майстрів виробничого навчання, їхніх звітів про роботу;
Ø оцінка якості
методичних рекомендацій, статей, методичних посібників, підготовлених
методистами, рефератів, виступів;
Ø визначення
рівня узагальнених матеріалів з досвіду роботи викладачів спецпредметів та майстрів
виробничого навчання, поданих до картотеки передового досвіду;
Ø експертна оцінка
змісту роботи методистів шляхом спостереження, відвідування заходів, анкетування
та тестування;
Ø визначення
тенденцій і напрямів розвитку творчості у професійній діяльності методистів,
викладачів спецпредметів, майстрів виробничого навчання;
Ø спрямування
педагогічного колективу П(ПТ)ЗО на творчу реалізацію поставлених завдань шляхом
диференційованого підходу у роботі з педагогічними кадрами, наукової
організації праці на діагностичній основі;
Ø забезпечення
тісного співробітництва з ученими, методичними підрозділами наукових установ
вищих навчальних закладів із метою стимулювання творчої ініціативи, інтересу до
проведення педагогічних експериментів;
Ø вивчення,
дослідження та узагальнення експериментів, новаторського досвіду викладачів,
майстрів виробничого навчання та його пропаганда через курси, семінари,
друковану продукцію;
Ø забезпечення
тематичної єдності, оптимального співвідношення
колективних та індивідуальних форм роботи з метою удосконалення
методичної культури викладачів, майстрів, керівників П(ПТ)ЗО;
Ø раціональна
організація праці (відвідування занять із метою їх аналізу, консультації, рецензування,
збори, дискусії, зустрічі за круглим столом, оформлення відповідної
документації, підготовка друкованої продукції);
Ø цілеспрямоване
управління підпорядкованими методичними службами з актуальних проблем з
використанням кращих досягнень вітчизняного і зарубіжного досвіду.
Основні напрями професійної діяльності
методиста в сучасних умовах:
1.
Вивчення професійної компетентності
педагогів та використання цих результатів при розробці методичної роботи.
Аналіз результатів методичної роботи за минулий рік.
2.Планування
методичної роботи на рік: визначення мети та завдань, змісту та форм, часу і
місця проведення, визначення керівників творчих груп тощо.
3.Шляхи реалізації
завдань: підготовка наказу про організацію методичної роботи, про затвердження
керівників методичних комісій, розробка програми надання допомоги у плануванні
всіх форм методичної роботи, визначення проблем і практичних завдань діяльності
творчих груп, шкіл перспективного педагогічного досвіду тощо.
4.Забезпечення
санітарно-гігієнічних умов, належного рівня матеріально-технічного стану,
стимулювання активності педагогічних
кадрів, достатнього рівня інформаційного насичення методичних заходів, спрямованості
методичної роботи у наданні адресної, диференційованої допомоги кожному
педагогу і достатньої її гнучкості та динамізму.
5. Встановлення
творчих зв'язків з науковими та методичними закладами, організаціями, що можуть
сприяти підвищенню рівня методичної роботи в закладі.
6.Сприяння
створенню творчих лабораторій керівників творчих об'єднань, експериментальної
роботи тощо.
7. Вивчення
процесу методичної роботи та внесення до неї при потребі відповідних коректив.
8. Оцінка
ефективності методичної роботи.
Дякую за найкраще організовану методичну роботу в ЗПТО. Сучасно, затребувано і результативно. з поваго Муха Н.О., керівник обласної секції методистів ЗПТО
ВідповістиВидалити