Методична рада КЗО "ПВПУ"ДОР"

2023-2024 навчальний рік

В 2023-2024 навчальному році перадгогічний колектив працюватиме над ІV етапом (трактично-творчий етап та поточний аналіз) науково-методичної проблемної теми закладу: "Формування сучасних підходів в підготовці фахівців для аграрного сектору виробництва відповідно до потреб регіону на основі інноваційних технологій".


2022-2023 навчальний рік 


         В 2022-2023 навчальному році перадгогічний колектив працюватиме над ІІІ  етапом (практичним дослідженням проблеми) науково-методичної проблемної теми закладу: "Формування сучасних підходів в підготовці фахівців для аграрного сектору виробництва відповідно до потреб регіону на основі інноваційних технологій".





  
    Методична робота протягом 2020-2021  навчального року спрямована на реалізацію єдиної методичної проблеми: «Формування сучасних підходів в підготовці фахівців для аграрного сектору виробництва відповідно до потреб регіону на основі інноваційних технологій», яка була  затверджена педагогічною радою навчального закладу (від 26.06.2020 р. протокол №  6) на 2020-2024 роки.

В 2020-2021 навчальному році  педагогічний колектив працюватиме над першим (підготовчим) етапом роботи над навчально-методичною темою закладу: «Формування сучасних підходів в підготовці фахівців для аграрного сектору виробництва відповідно до потреб регіону на основі інноваційних технологій».

Основні завдання методичної роботи:

-       підвищення педагогічної, професійної майстерності та методичного рівня педагогічних працівників;

-       організація роботи з педагогічними кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної компетентності;

-       удосконалення форм і методів навчання і виховання здобувачів освіти;

-       організація роботи з педагогічними працівниками в умовах пандемії (COVID-19);

-       забезпечення  професійної, навчальної і інформаційної мобільності викладачів і майстрів в/н;

-       особистісно-орієнтований підхід до формування пізнавальної діяльності здобувачів освіти;

-       діагностування та оцінка педагогічної діяльності за кінцевими результатами;

-       інтеграція змісту загальноосвітньої і професійної підготовки;

-       розробка професійно-спрямованого дидактичного матеріалу предметів загальноосвітньої підготовки;

-       створення комплексно-методичного забезпечення предметів іпрофесій, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;

-       оволодіння інноваційними педагогічними та інформаційними технологіями;

-       підготовка до атестації педагогічних пра




2019 - 2020 навчальний рік
впроваджується ІV етап - творчий етап і поточний аналіз впровадження теми (підсумки роботи над проблемою за 4 роки)


Мета: колективне опанування системних підходів, напрямів реалізації проблеми, технологій.


Завдання:  теоретичне вивчення стану проблемного питання в теоретичному та практичному аспектах; розробка комплексно-цільової програми «Управління особистісним зростанням педагога».

Очікувані результати: готовність до організації інноваційної діяльності педагогічних працівників.

Методична тема навчального закладу:

«Формування  цілісної системи знань шляхом застосування традиційних та інноваційних форм і методів роботи відповідно до потреб конкурентоздатної особистості» .

Головна мета:
-         допомогти педагогічним працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку освіти;
-         забезпечення всебічного поглибленого дослідження вибраної науково-методичної проблеми;
-         активізація творчого потенціалу педагога з метою вдосконалення й підвищення його професійної компетентності;
-         моделювання, апробація, упровадження інноваційних технологій навчання й виховання передового педагогічного досвіду;
-         створення умови для якісної освіти в навчальному закладі;
-          вдосконалення професійної компетентності кожного педагогічного працівника, підвищення його  професійної майстерності, розвиток творчої ініціативи, формування готовності до самовдосконалення, самоосвіти, саморозвитку.

 Пріоритети: оновлення ролі педагогічного працівника як висококваліфікованого фахівця, який володіє значним арсеналом інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу.

Загальні напрями в організації методичної роботи:

1. Підвищення педагогічної майстерності педагогічних працівників через оптимальну структуру науково-методичної роботи, вдосконалення професійної компетентності кожного педагога, розвитку їх творчої ініціативи.
2. Впровадження в навчально-виховний процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації.
3. Встановлення пріоритету уроку як засобу соціалізації учнів.
4. Створення методичного супроводу роботи молодих педагогів щодо успішної адаптації до роботи в училищі та підвищення рівня їх професійної компетентності.


Основні завдання методичної ради на 2019 - 2020 навчальний рік:
-       створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога, забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві;
 - створення умов для особистісно-орієнтованої системи неперервної освіти, метою якої є надання педагогам широких можливостей для оновлення, поглиблення, удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників;
- створення системи інформаційної підтримки, включаючи ресурси Інтернет;
- впровадження перспективного досвіду педагогів області, України  та передових освітніх технологій у практику роботи педагогічних працівників ВПУ № 75;
- забезпечення популяризації педагогічних ініціатив, перспективного досвіду і реальних досягнень педагогів;
-   забезпечення взаємодії та відповідальності між усіма ланками методичної роботи;
- удосконалення навчально-виховного та навчально-виробничого  процесів шляхом упровадження інноваційних педагогічних технологій;
- забезпечення психолого-педагогічних умов для формування компетентної особистості.

Форми роботи:
1. Індивідуальний тематичний контроль шляхом відвідування уроків з метою визначення компетентності педагогічних працівників щодо реалізації проблеми (Адміністрація, методична рада)
2. Фронтальне відвідування уроків із наступним аналізом з метою вивчення рівня практичного розв’язання проблеми педагогами навчального закладу. (Адміністрація, методична рада)
3. Взаємовідвідування занять з метою запозичення кращого досвіду вирішення проблеми. (Педагогічні працівники П(ПТ)О
4. Обговорення шляхів розв’язання проблеми на засіданні методичної ради. Аналіз відвіданих уроків. Самоаналіз уроків. (Методична рада, педагогічні працівники)
5. Провести показові уроки (майстер-класи) з наступним обговоренням. (Творча група)
6. Провести огляд-конкурс на кращу модель реалізації проблеми. (Методична рада)
7. Провести круглий стіл обговорення шляхів реалізації проблеми. (Методична рада)
8. Підготувати і провести засідання педагогічної ради «Використання педагогами училища традиційних та інноваційних форм і методів роботи відповідно до потреб конкурентоздатної особистості». (Адміністрація, методична рада)

1. Організаційні заходи:
-        Здійснювати загальне керівництво методичною роботою (розгляд планів, програм, проектів усіх підрозділів методичної роботи, їх затвердження);
-        Координувати діяльність методичних комісій, творчих груп  училища;
-        Опрацьовувати стратегічні освітні документи (програми, навчальні плани тощо);
-        Сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному та навчально-виробничому процесах сучасних форм, методів і прийомів навчання й виховання;
-        Проводити інструктування та консультування педагогів з питань виконання нормативно-правових документів, організації навчального, виробничого, виховного  процесів,  інноваційної діяльності,  дослідницької роботи, професійного вдосконалення;
-        Організовувати самоосвітню діяльність педагогів;
-        Стимулювати ініціативу педагогічного колективу до дослідної, експериментальної та іншої творчої діяльності, спрямованої на вдосконалення, оновлення й розвиток навчально-виховного та навчально-виробничого  процесів в навчальному закладі  та роботі педагога;
-        Здійснювати контроль за процесом та результатами досліджень, проектів, експериментів, здійснюваних в училищі;
-        Здійснювати вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду педагогів ВПУ №75, впровадження його у практику роботи педагогічного колективу;
-        Створювати умови для використання в роботі педагогів діагностичних методик і моніторингових програм з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності;
-        Організувати роботу методичної служби навчального закладу з атестації педагогічних працівників

 2.  Робота над методичною темою:
2.1 Педагогічною радою навчального закладу (від 24.06.2016р. протокол №9)  була затверджена  нова   науково-методична  тема  навчального закладу «Формування  цілісної системи знань шляхом застосування традиційних та інноваційних форм і методів роботи відповідно до потреб конкурентоздатної особистості» на 2016-2020 роки.
2.2  Провести:
-        Засідання предметних методичний комісій : «Роль професійних МК  у формуванні високо компетентної особистості». Моніторинг діяльності викладачів-предметників щодо застосування традиційних та інноваційних форм і методів роботи  відповідно до потреб конкурентоздатної особистості»;
-        Засідання педагогічної ради «Використання педагогами училища традиційних та інноваційних форм і методів роботи відповідно до потреб конкурентоздатної особистості»;
-        Провести творчі майстерні кращих педагогів за результатами роботи над проблемною темою;

3.    Робота з вивчення, узагальнення та поширення ППД
  3.1 Оперативно інформувати педагогів про досягнення психолого-педагогічної науки, кращий педагогічний досвід педагогічних працівників училища, області, країни;
  3.2. Протягом кожного навчального семестру знайомити педагогів з матеріалами ППД, опублікованими в педагогічних та методичних виданнях;
  3.3. Поповнювати картотеку ППД училища, методичної літератури (педагогічні та фахові газети, журнали, література навчальних кабінетів);
   3.4. Організувати творчі звіти педагогів, що атестуються.

  3.5. Стимулювати педагогічних працівників до друку власних методичних та фахових розробок, рекомендацій, авторських програм.


ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ
ордена «Знак Пошани» ВПУ №75 на 2019-2020  навчальний рік

Зміст   роботи
Дата
Примітки
1.
Провести засідання методичної ради:
Засідання  І
1.    Підсумки методичної ради, МК  за  2019 – 2020 н.р. та 
 визначення основних напрямків методичної робо­ти.
 1.1. Обговорення і затвердження плану роботи методичної ради (далі МР) на 2019 – 2020 н. р.
 1.2. Розподіл обов `язків між членами МР.  
1.3.  Інформація про нормативні документи з питань організації навчально-виробничого процесу. Обговорення нових навчальних програм з базових навчальних дисциплін, Держстандартів професій, підручників, рекомендацій МОН щодо викладання предметів.
1.4.   Оброворення планів роботи МК, інших форм  методичної роботи на 2019 – 2020 н. р.
2.    Схвалення планів роботи методичних комісій, затвердження планів роботи творчих груп, Школи молодого педагога, Школи ППД,
3.     Атестація педагогічних працівників у 2019 – 2020 н. р.
4.    Організаційні заходи щодо  проведення:
- І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін;
-  предметних тижнів;
-  декад робітничих професій.
- Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика;
- Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Г.Шевченка.
5. Про поновлення методичних матеріалів в методичному кабінеті.
Засідання  ІІ
1.         1. Впровадження інноваційних технологій у навчально-виробничий процес. Удосконалення навчального процесу на основі сучасних технологій навчання. 
2.          2.Робота зі здібними учнями. Про підготовку до участі у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт  МАН.
3.   Про хід атестації педагогічних працівників навчального закладу у 2019-2020 н.р..
4.   Про апробацію навчальних, практичних, методичних посібників, розроблених педагогічними працівниками ВПУ №75
5. Взаємовідвідування уроків. Презентації досвіду роботи педпрацівників, досвід яких узагальнюється.
Засідання  ІІІ
 1. Підсумки  моніторингу  якості освіти в закладі за І семестр 2019 – 2020  н.р.
2. Аналіз участі у І та ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін, конкурсах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН.
3.  Звіт про роботу методичних комісій за І семестр 2019 – 2020  н.р.
4. Результати проходження курсів підвищення кваліфікації у 2019 році педагогічними працівниками училища та план КПК на 2020 рік.
5.Затвердження методичних розробок, напрацювань педагогів та порушення клопотання перед НМЦ ПТО у Дніпропетровській області щодо розгляду  напрацювань навчально-методичною радою.
Засідання  ІV
1. Державна підсумкова атестація учнів в 2019 – 2020 н. р.
2 Звіти педагогічних працівників, які атестуються. 
3.   Робота  предметних, технічних, спортивних, художніх гуртків, організація  додаткових індивідуальних занять.
3.  Організаційні заходи щодо проведення конкурсів фахової майстерності серед учнів П(ПТ)О Дніпропетровської  області.
4. Робота з молодими педагогами.
Засідання V
1.     Діяльність роботи методичних комісій, інших форм методичної роботи щодо вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагогів. Звіт голів МК  про роботу за навчальний рік.
2.      Оцінка результативності  методичної роботи у 2019 – 2020 н.р.,  планування роботи на наступний навчальний рік.
3.     Аналіз роботи педагогічного колективу над проблемним питанням навчального закладу.
4.     Виконання навчальних програм у 2019 – 2020 навчальному році.












Вересень

















Листопад













Січень














Березень








Травень




































2.
Надавати допомогу в плануванні роботи МК.
Направляти і керувати роботою методичних комісій. 
Проводити засідання МК згідно графіку.
Протягом року

3.
Спланувати роботу семінарів, які будуть проведені в цьому році.
До 16.09.

4.
Систематично  вивчати методичні листи, рекомендації, накази по питаннях удосконалення методичної і навчально-виховної роботи з послідуючим обговоренням на засіданнях МК.
Протягом року

5.
Членам МР розробити  і розглянути заходи, які сприяють сталому розвитку особистості педагогів та учнів.
Протягом року

6.
Обговорити зміст завдань для проведення вступних випробувань, учнівських олімпіад, конкурсів,  завдань для діагностичних контрольних робіт, директорських контрольних робіт та інше.                                                                    
Протягом року

7.
Організація роботи творчих груп:
ü «Формування інформаційної культури особистості − найважливіше завдання сучасної освіти»;
ü «Учнівське самоврядування як засіб формування висококомпетентної  особистості»;
ü «Формування висококомпетентної особистості шляхом запровадження інформаційно-комунікаційних технологій».
Протягом року

8.
Провести відкриті виховні заходи та уроки із застосуванням традиційних та інноваційних форм і методів роботи.
Тренінгові заняття.
Протягом року

9.
Створення відкритих інтернет-ресурсів (блоги, сайти, електронні бібліотеки) з навчальних дисциплін професійної та загальноосвітньої підготовки
Протягом
року



Немає коментарів:

Дописати коментар