Структура методичної роботи


МЕТОДИЧНА РОБОТА – один із важелів управління освітнім процесом, який спрямований на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки викладачів, майстрів в/н до пошукової діяльності, роботи в нових у мовах, а також є тією рушійною силою, яка потребує постійного оновлення знань педагогів, спонукає їх до самоосвіти і самовдосконалення. 
      Планування методичної роботи базується на основі діагностики, аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогічних працівників, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, індивідуальної траєкторії професійного зростання кожного педагога.

МОДЕЛЬ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ

БЛОЧНО-МОДУЛЬНА МОДЕЛЬ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ОРДЕНА «ЗНАК ПОШАНИ» ВПУ №75

Модель методичної роботи в ордена "Знак Пошани" вищому професійному училищі №75
(над єдиною проблемною темою)



Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця приносила вчителю радість,
щоб повсякденне проведення уроків не перетворилося в нудну, одноманітну
повинність, ведіть кожного вчителя на щасливу стежину творчості
В.О.Сухомлинський
Концепція методичної роботи
 Методична робота  здійснюється згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», з Положенням про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі, Статутом навчального закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти.
Методична робота — це система аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
Основні принципи методичної роботи:
 — демократизація та гуманізація навчального процесу;
— цільовий підхід до організації методичної роботи відповідно до програмних цілей професійно-технічного закладу та напрямів його діяльності;
— організація роботи з педагогічними кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної компетентності;
— системність та систематичність;
— науковість;
— оперативність та мобільність;
— прогностичність та випереджувальний характер;
— оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;
— пріоритет знань та моральних цінностей.
Мета і основні принципи завдання методичної роботи
 Метою методичної роботи є:
• оновлення змісту освіти;
• інформаційне та методичне забезпечення навчально – виховного процесу;
 • впровадження нових технологій, форм і методів професійної підготовки учнів;
 • вивчення та розповсюдження передового педагогічного та виробничого досвіду.
Основними завданнями методичної роботи є:
— організаційно-методичне забезпечення програм розвитку ;
 — удосконалення змісту, форм і методів навчання та виховання учнівської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки учнів і слухачів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності, ступеневого характеру професійно-технічної освіти;
 — розвиток педагогічної та професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури, створення мотивації і умов для про-фесійного вдосконалення;
 — інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, інформування про досягнення науки і техніки, передового педагогічного та виробничого досвіду;
 — організаційно-методична допомога у розвитку педагогічної творчості, експериментально-дослідницькій роботі, впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних технологій ;
 — створення комплексного мелодичного забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
 — забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики;
 — підготовка до атестації педагогічних працівників.
Методична робота організовується і проводиться відповідно моделі системи та схеми структури.
Структура методичної роботи складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів, які відповідають цілям і завданням, що стоять перед професійно – технічним навчальним закладом та втілюється у різних формах, методах і засобах.
  В училищі здійснюється колективна, групова та індивідуальна методична робота.
Основною у виборі форм методичної роботи є різні методи діагностичного вивчення рівня професійної компетентності педагогічних працівників.
Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду, науково–технічної та педагогічної інформації.
Колективними формами методичної роботи: педагогічна рада, методичні комісії, інструктивно – методичні наради, теоретичні та практичні семінари, школи професійної майстерності, передового досвіду, засідання динамічної групи.
Головні функції діяльності методистів П(ПТ)ЗО :
Ø аналіз директивних документів, методичної літератури і сформованого досвіду педагогічних пра­цівників — викладачів, майстрів, керівників П(ПТ)ЗО;
Ø проведення курсів, семінарів, педагогічних читань, конференцій;
Ø вивчення рівня викладання предметів, здійснен­ня виробничого навчання та навчальних досягнень учнів П(ПТ)ЗО;
Ø керівництво методичною роботою в навчальних закладах, в регіоні; вивчення і пропаганда прогре­сивного досвіду викладачів, майстрів виробничого навчання;
Ø підготовка до видання методичних рекомен­дацій;
Ø керівництво пошуковою педагогічною діяльніс­тю спільно з науковцями;
Ø участь в організації та проведенні навчально-виховних заходів з учнями П(ПТ)ЗО;
   аналіз перспективних і річних планів роботи педагогічних працівників П(ПТ)ЗО, методистів, майс­трів виробничого навчання, їхніх звітів про роботу;
Ø оцінка якості методичних рекомендацій, статей, методичних посібників, підготовлених методистами, рефератів, виступів;
Ø визначення рівня узагальнених матеріалів з досвіду роботи викладачів спецпредметів та майс­трів виробничого навчання, поданих до картотеки передового досвіду;
Ø експертна оцінка змісту роботи методистів шляхом спостереження, відвідування заходів, анке­тування та тестування;
Ø визначення тенденцій і напрямів розвитку творчості у професійній діяльності методистів, викладачів спецпредметів, майстрів виробничого навчання;
Ø спрямування педагогічного колективу П(ПТ)ЗО на творчу реалізацію поставлених завдань шляхом диференційованого підходу у роботі з педагогічними кадрами, наукової організації праці на діагностичній основі;
Ø забезпечення тісного співробітництва з учени­ми, методичними підрозділами наукових установ вищих навчальних закладів із метою стимулювання творчої ініціативи, інтересу до проведення педаго­гічних експериментів;
Ø вивчення, дослідження та узагальнення експериментів, новаторського досвіду викладачів, майстрів виробничого навчання та його пропаганда через курси, семінари, друковану продукцію;
Ø забезпечення тематичної єдності, оптимального співвідношення колективних та індивідуальних форм роботи з метою удосконалення методичної культури викладачів, майстрів, керівників П(ПТ)ЗО;
Ø раціональна організація праці (відвідування занять із метою їх аналізу, консультації, рецен­зування, збори, дискусії, зустрічі за круглим столом, оформлення відповідної документації, підготовка друкованої продукції);
Ø цілеспрямоване управління підпорядкованими методичними службами з актуальних проблем з використанням кращих досягнень вітчизняного і зарубіжного досвіду.
Основні напрями професійної діяльності мето­диста в сучасних умовах:
1. Вивчення професійної компетентності педа­гогів та використання цих результатів при розробці методичної роботи. Аналіз результатів методичної роботи за минулий рік.
2.Планування методичної роботи на рік: визна­чення мети та завдань, змісту та форм, часу і місця проведення, визначення керівників творчих груп тощо.
3.Шляхи реалізації завдань: підготовка наказу про організацію методичної роботи, про затвер­дження керівників методичних комісій, розробка програми надання допомоги у плануванні всіх форм методичної роботи, визначення проблем і практичних завдань діяльності творчих груп, шкіл перспективного педагогічного досвіду тощо.
4.Забезпечення санітарно-гігієнічних умов, на­лежного рівня матеріально-технічного стану, стиму­лювання активності педагогічних кадрів, достатнього рівня інформаційного насичення методичних заходів, спрямованості методичної роботи у наданні адрес­ної, диференційованої допомоги кожному педагогу і достатньої її гнучкості та динамізму.
5. Встановлення творчих зв'язків з науковими та методичними закладами, організаціями, що мо­жуть сприяти підвищенню рівня методичної роботи в закладі.
6.Сприяння створенню творчих лабораторій керівників творчих об'єднань, експериментальної роботи тощо.
7. Вивчення процесу методичної роботи та вне­сення до неї при потребі відповідних коректив.

8.   Оцінка ефективності методичної роботи.




Немає коментарів:

Дописати коментар