МЕТОДИЧНА РОБОТА – один із важелів управління освітнім процесом, який спрямований на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки викладачів, майстрів в/н до пошукової діяльності, роботи в нових у мовах, а також є тією рушійною силою, яка потребує постійного оновлення знань педагогів, спонукає їх до самоосвіти і самовдосконалення.
Планування методичної роботи базується на основі діагностики, аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогічних працівників, їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу, освітніх потреб суспільства, індивідуальної траєкторії професійного зростання кожного педагога.
МОДЕЛЬ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ
МОДЕЛЬ ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
БЛОЧНО-МОДУЛЬНА МОДЕЛЬ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ОРДЕНА «ЗНАК ПОШАНИ» ВПУ №75
Модель методичної роботи в ордена "Знак Пошани" вищому професійному училищі №75
(над єдиною проблемною темою)
Якщо ви хочете, щоб педагогічна праця приносила вчителю радість,
щоб повсякденне
проведення уроків не перетворилося в нудну, одноманітну
повинність,
ведіть кожного вчителя на щасливу стежину творчості
В.О.Сухомлинський
Концепція
методичної роботи
Методична робота здійснюється
згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про
професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», з Положенням про
методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі, Статутом
навчального закладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти.
Методична робота — це система аналітичної,
організаційної, діагностичної, пошукової дослідницької, науково-практичної,
інформаційної діяльності з метою удосконалення професійної компетентності
педагогічних працівників та підвищення ефективності навчально-виховного
процесу.
Основні
принципи методичної роботи:
— демократизація та гуманізація
навчального процесу;
— цільовий підхід до організації
методичної роботи відповідно до програмних цілей професійно-технічного закладу
та напрямів його діяльності;
— організація роботи з педагогічними
кадрами на основі урахування їх потреб та реального рівня професійної
компетентності;
— системність та систематичність;
— науковість;
— оперативність та мобільність;
— прогностичність та випереджувальний
характер;
— оптимальне поєднання індивідуальних і
колективних форм;
— пріоритет знань та моральних цінностей.
Мета і
основні принципи завдання методичної роботи
Метою методичної роботи є:
• оновлення змісту освіти;
• інформаційне та методичне забезпечення
навчально – виховного процесу;
• впровадження нових технологій,
форм і методів професійної підготовки учнів;
• вивчення та розповсюдження
передового педагогічного та виробничого досвіду.
Основними завданнями методичної роботи
є:
— організаційно-методичне забезпечення
програм розвитку ;
— удосконалення змісту, форм і
методів навчання та виховання учнівської молоді, забезпечення єдності,
органічного взаємозв’язку загальноосвітньої та професійної підготовки учнів і
слухачів на основі принципів гнучкості, наступності, прогностичності,
ступеневого характеру професійно-технічної освіти;
— розвиток педагогічної та
професійної майстерності педагогічних працівників, їх загальної культури,
створення мотивації і умов для про-фесійного вдосконалення;
— інформаційне забезпечення
педагогічних працівників з проблем освіти, педагогіки, психології, інформування
про досягнення науки і техніки, передового педагогічного та виробничого
досвіду;
— організаційно-методична допомога у
розвитку педагогічної творчості, експериментально-дослідницькій роботі,
впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних
технологій ;
— створення комплексного мелодичного
забезпечення предметів і професій, розробка та видання навчальних, методичних
посібників, рекомендацій, наочних засобів навчання;
— забезпечення інтеграції
навчального процесу, науки і практики;
— підготовка до атестації
педагогічних працівників.
Методична робота організовується і проводиться
відповідно моделі системи та схеми структури.
Структура методичної
роботи складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів, які
відповідають цілям і завданням, що стоять перед професійно – технічним
навчальним закладом та втілюється у різних формах, методах і засобах.
Основною у виборі форм методичної роботи є різні методи діагностичного
вивчення рівня професійної компетентності педагогічних працівників.
Колективні форми методичної роботи використовуються з метою вироблення
єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань
організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної
діяльності, вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду,
науково–технічної та педагогічної інформації.
Колективними формами методичної роботи: педагогічна рада, методичні
комісії, інструктивно – методичні наради, теоретичні та практичні семінари,
школи професійної майстерності, передового досвіду, засідання динамічної групи.
Головні функції діяльності методистів П(ПТ)ЗО
:
Ø аналіз
директивних документів, методичної літератури і сформованого досвіду
педагогічних працівників — викладачів, майстрів, керівників П(ПТ)ЗО;
Ø проведення
курсів, семінарів, педагогічних читань, конференцій;
Ø вивчення рівня
викладання предметів, здійснення виробничого навчання та навчальних досягнень
учнів П(ПТ)ЗО;
Ø керівництво
методичною роботою в навчальних закладах, в регіоні; вивчення і пропаганда
прогресивного досвіду викладачів, майстрів виробничого навчання;
Ø підготовка до
видання методичних рекомендацій;
Ø керівництво
пошуковою педагогічною діяльністю спільно з науковцями;
Ø участь в
організації та проведенні навчально-виховних заходів з учнями П(ПТ)ЗО;
аналіз
перспективних і річних планів роботи педагогічних працівників П(ПТ)ЗО,
методистів, майстрів виробничого навчання, їхніх звітів про роботу;
Ø оцінка якості
методичних рекомендацій, статей, методичних посібників, підготовлених
методистами, рефератів, виступів;
Ø визначення
рівня узагальнених матеріалів з досвіду роботи викладачів спецпредметів та майстрів
виробничого навчання, поданих до картотеки передового досвіду;
Ø експертна оцінка
змісту роботи методистів шляхом спостереження, відвідування заходів, анкетування
та тестування;
Ø визначення
тенденцій і напрямів розвитку творчості у професійній діяльності методистів,
викладачів спецпредметів, майстрів виробничого навчання;
Ø спрямування
педагогічного колективу П(ПТ)ЗО на творчу реалізацію поставлених завдань шляхом
диференційованого підходу у роботі з педагогічними кадрами, наукової
організації праці на діагностичній основі;
Ø забезпечення
тісного співробітництва з ученими, методичними підрозділами наукових установ
вищих навчальних закладів із метою стимулювання творчої ініціативи, інтересу до
проведення педагогічних експериментів;
Ø вивчення,
дослідження та узагальнення експериментів, новаторського досвіду викладачів,
майстрів виробничого навчання та його пропаганда через курси, семінари,
друковану продукцію;
Ø забезпечення
тематичної єдності, оптимального співвідношення
колективних та індивідуальних форм роботи з метою удосконалення
методичної культури викладачів, майстрів, керівників П(ПТ)ЗО;
Ø раціональна
організація праці (відвідування занять із метою їх аналізу, консультації, рецензування,
збори, дискусії, зустрічі за круглим столом, оформлення відповідної
документації, підготовка друкованої продукції);
Ø цілеспрямоване
управління підпорядкованими методичними службами з актуальних проблем з
використанням кращих досягнень вітчизняного і зарубіжного досвіду.
Основні напрями професійної діяльності
методиста в сучасних умовах:
1.
Вивчення професійної компетентності
педагогів та використання цих результатів при розробці методичної роботи.
Аналіз результатів методичної роботи за минулий рік.
2.Планування
методичної роботи на рік: визначення мети та завдань, змісту та форм, часу і
місця проведення, визначення керівників творчих груп тощо.
3.Шляхи реалізації
завдань: підготовка наказу про організацію методичної роботи, про затвердження
керівників методичних комісій, розробка програми надання допомоги у плануванні
всіх форм методичної роботи, визначення проблем і практичних завдань діяльності
творчих груп, шкіл перспективного педагогічного досвіду тощо.
4.Забезпечення
санітарно-гігієнічних умов, належного рівня матеріально-технічного стану,
стимулювання активності педагогічних
кадрів, достатнього рівня інформаційного насичення методичних заходів, спрямованості
методичної роботи у наданні адресної, диференційованої допомоги кожному
педагогу і достатньої її гнучкості та динамізму.
5. Встановлення
творчих зв'язків з науковими та методичними закладами, організаціями, що можуть
сприяти підвищенню рівня методичної роботи в закладі.
6.Сприяння
створенню творчих лабораторій керівників творчих об'єднань, експериментальної
роботи тощо.
7. Вивчення
процесу методичної роботи та внесення до неї при потребі відповідних коректив.
8. Оцінка
ефективності методичної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар